Thursday, April 17, 2014

Meegebracht uit de Elzas

Het lijkt wel of al mijn posten tegenwoordig beginnen met "Meegebracht uit..." , maar we zijn dan ook regelmatig op reis.
Vorige week waren we naar de Elzas. In Colmar is een kerstwinkeltje dat het hele jaar geopend is en ik vind het altijd leuk om in zulke winkeltjes rond te kijken.
Ik vond er dit setje drie koningen, ze zijn 3,5 cm hoog en ze komen in de expositieruimte met alle andere koningen.

 In de kerstwinkel waren ook heel veel tinnen figuren en niet alleen voor kerst, maar zelf een paar voor Sinterklaas. De meeste waren te groot, maar deze sint (5,5 cm hoog) kan wel op de muur van de Sinterklaaskamer.
 Dit glazen engeltje komt niet uit het kerstwinkeltje, maar ik vond haar in een geocache en heb haar geruild voor een ander speeltje.
Ze is 4,5 cm hoor en ik weet niet of ze te groot is voor het engelen-kastje, maar als dat zo is vind ik wel een ander plaatsje voor haar.
 Deze bever is ook een cache-ruiltje. Ik vond hem zo leuk en daarom heb ik hem geruild en meegenomen. Emo komt hij in een kastje met allemaal andere cache-ruiltjes.
Dat ik hem ruilde was vast een teken, want een paar dagen later zag ik voor het eerst een echte bever in het wild!

No comments: