Sunday, April 12, 2020

Diagon Alley: The Cauldron Shop

Helaas liep ons verblijf in Parijs door de corona crises iets anders dan we verwacht hadden en zijn we nu weer thuis.
Ik heb me voorgenomen om deze zomer Diagon Alley helemaal af te stoffen, want daar ligt meer dan 10 jaar stof op, ook al staat het onder plexiglas.
Onze kat Maui is er twee jaar geleden in een onbewaakt ogenblik overheen gelopen en heeft toen het een en ander kapot gemaakt en dat ga ik dan gelijk herstellen.
En ik heb nog allemaal spullen in dozen liggen en dat wil ik nu ook eindelijk eens in de winkeltjes hebben, dus genoeg te doen.
Aangezien er zoveel stof op ligt is dit een klusje dat ik alleen maar met mooi weer buiten kan doen en gisteren ben daar gisteren aan begonnen en toen heb ik ook maar gelijk nieuwe foto's gemaakt.

 Als je Diagon Alley binnenkomt is de eerste winkel de Cauldron Shop

Het uithangbord en voor de deur staan ook al ketels.
 De binnenkant met heel veel verschillende soorten ketels, van heel groot tot heel klein.
 Links
 het middenstuk
 Rechts
 Op Diagon Alley lopen ook heel veel heksen en tovenaars. Voor de foto heb ik haar even omgedraaid, maar Rathilda is net op Diagon Alley aangekomen om te gaan winkelen met haar zussen Arachna en Serpentia.
Oceane is gek op alles wat met de oceaan te maken heeft. Ze is op weg naar de apothecary om gillyweed te kopen.
Voor deze winkel staat niets meer op mijn lijstje.
Als ik hier of daar nog een ketel tegen kom kan die in de winkel erbij, maar verder is dit winkeltje af.

No comments: